Your alt text
Your alt text
Your alt text
Your alt text
Your alt text
Your alt text
Your alt text
Your alt text
Your alt text
Your alt text
Your alt text
Your alt text
Your alt text
Your alt text

01 / 14

Le Couvent des Carmes

Opening period

From 04/04 to 19/04/2026 on Wednesday, Thursday, Friday and weekends between 10 am and 1 pm and between 2 pm and 6 pm.

From 20/04 to 05/07/2026 on Friday between 2 pm and 6 pm. Weekends between 10 am and 1 pm and between 2 pm and 6 pm.

Closed exceptionally on May 1st.

From 06/07 to 30/08/2026 on Wednesday, Thursday, Friday and weekends between 10 am and 1 pm and between 2 pm and 6 pm.

From 31/08 to 18/10/2026 on Friday between 2 pm and 6 pm. Weekends between 10 am and 1 pm and between 2 pm and 6 pm.

From 19/10 to 01/11/2026 on Wednesday, Thursday, Friday and weekends between 10 am and 1 pm and between 2 pm and 6 pm.

Language(s) spoken: English, French

Pets allowed: Non

Holiday Camps HomeChildren from 6 to 12 yearsCyclistsCycle 3: college (6th)Home school groupsCycle 4: middle SchoolYoung people from 13 to 17 years oldCycle 3: elementary school (CM1, CM2)Walkers/hikersCycle 2: elementary SchoolBikers welcomeHigh schoolGroupsHigher Education

Max. number of people: 30

Means of payment accepted

Check

Cash

Bank/credit card

Rates

Free of charge.

Accessible for self-propelled wheelchairs

Surplombant la vallée de l’Isère, sous les contreforts du massif du Vercors, Le Couvent des Carmes et les vestiges du palais delphinal du 14e siècle forment un site patrimonial classé Monuments Historiques.

Magnifiquement restauré en 2009, le site abrite une exposition patrimoniale sur l’histoire des Dauphins et des Carmes. Vous découvrirez l’étonnante collection de César Filhol, initiateur du classement des vestiges au titre des Monuments historiques en 1922, dont de nombreux objets témoignant de la vie au 19e siècle.

Le Couvent des Carmes abrite également des espaces d'expositions temporaires et l’exposition permanente consacrée à l’œuvre du peintre néerlandais Bob Ten Hoope.

L’atmosphère unique du Couvent des Carmes se poursuit dehors avec sa cour toute en lumière, son jardin d’inspiration médiévale et son verger conservatoire aux 300 arbres fruitiers rares et anciens.

Une programmation culturelle (animations, concerts, spectacles ... ) est proposée durant toute la saison et notamment lors des grands rendez-vous nationaux comme Musées en fête, Nuit des Musées, Rendez-vous aux jardins et les Journées Européennes du Patrimoine.

Services

Activities

Handicrafts workshops

Concert

Botanic trail

Permanent exhibition

Temporary exhibition

Shows

Activity

Services

Educational visits

Coach access

Shop

Tourist brochures

Tourist information

Tour free of charge

Guided tours

Stroller-accessible

Facilities

Free car park

Parking nearby

Car park

Lift

Toilets

1/14

img alt
img alt
img alt
img alt
img alt
img alt
img alt
img alt
img alt
img alt
img alt
img alt
img alt
img alt
Z

Things to discover nearby

Explore the slopes

Explore

Snow reports

Explore

Weather

Resort

°

Morning

°

Afternoon

Summit

°

Morning

°

Afternoon

Explore

Our partners

Labels